niedziela, 28 września 2014

Lekcje: siedem

Ostatnia tegoroczna "mobilność" EDI'ego odbyła się w Paryżu przy okazji międzynarodowej konferencji "Made in Polska". Jakie są nasze wrażenia?

"Konferencja towarzysząca mobilności dotknęła bardzo ważnego tematu promocji polskiej marki. Wszyscy uczestnicy żyjący w różnych krajach UE promują markę każdego dnia zarówno w życiu prywatnym, zawodowym jak i społecznym. Temat zgodny z założeniami polskiego MSZ (stosowanie określenia Polska, a nie Polen lub Poland) - Made in Polska.

Uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji, wysłuchaliśmy wiele ciekawych referatów (w szczególności PAN w Paryżu), poznaliśmy fascynującą przedsiębiorczynię pochodzenia polskiego (Elżbieta Wysoczańska), poznaliśmy inicjatywy społeczne.

Ogromną zaletą konferencji było dotkniecie rożnych dziedzin aktywności polskich obywateli za granicą, od społecznej, kulturalnej, przez gospodarczą po publiczną.

Dziękujemy:)"

Alina, Niemcy


"W czasie konferencji w Paryżu mieliśmy świetną lekcję dotyczącą marki "Polska". Z podziwem stwierdzam, że w świadomości mieszkańców Europy rośnie znajomość i popularność produktów polskich jak i sama popularność naszego kraju.

Jest to naprawdę wspaniałe uczucie bycia dumnej z ojczystego kraju. Na pewno nie dowiedziałabym się tego gdyby nie nasza konferencja w Paryżu."

Irena, Grecja


"Najbardziej wartościowa lekcja wyniesiona z Paryża wiąże się z udziałem w konferencji "Made in Polska". To duże przedsięwzięcie nie tylko zgromadziło publiczność z kilkunastu krajów, ale - przede wszystkim - wspaniałych prelegentów, dzięki którym zarówno wartość merytoryczna jak i przyjazna atmosfera spotkania utrzymywały się na bardzo wysokim poziomie. Bardzo dobre połączenie treści i formy.

Konferencja była przykładem na to, jak właściwy dobór osób występujących może wpłynąć na osiągnięcie założonych celów takich wydarzeń, stanowiących jedną z form edukacyjnych. Dzięki ciekawym referatom oraz możliwości swobodnej wymiany myśli i poglądów z prowadzącymi wszyscy na długo zapamiętamy poruszane treści. Doskonały sposób skutecznej edukacji osób dorosłych, do wykorzystania w własnej praktyce."

Jagoda, Polska


"Konferencja, w której wzięliśmy udział, była niezwykle inspirująca. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w końcowym panelu dotyczącym Polaków biznesu/sukcesu. Owy temat reprezentowała niezwykle piękna i utalentowana Elżbieta Wysoczańska. Historia jej sukcesu i determinacja zaprowadziła ją na szczyt. Dziś jej kosmetyki oparte na najnowszej technice biotechnologii można dostać tuż obok najbardziej luksusowych marek świata. Pokazała nam, że nie można się bać swoich marzeń i skrywać się w cieniu. Dała nam wszystkich dowód, że wszystko zależy od nas i od naszej wiary, a wielki sukces to wynik tysiąca niewidzialnych sukcesów :)"

Katarzyna, Holandia


"Paryż i spotkanie w nim Polaków z 9 krajów było dla mnie wielkim przeżyciem pod wieloma względami. Temat przewodni tych dni: „Promocja i poprawa wizerunku Polski na świecie“, okazał się nadzwyczaj ciekawy. Od strony naukowej dowiedziałam się o metodach i wręcz schematach efektywnego kreowania obrazu jakiegoś kraju. Spośród wielu prelegentów zafascynowała mnie Elżbieta Wysoczańska, Polka żyjąca we Francji, która niesamowicie odważnie i na wielką skalę promuje Polskę swymi wysokiej klasy wyrobami, mającymi już markę na rynku światowym. Każdy z nas na pewno stara się w swoim środowisku propagować nasz rodzinny kraj, ale gdy się słyszy o takim rozmachu, to ma się chęć działania z nieco większym rozpędem. Do tego potrzeba jednakże skoordynowanej strategii na wyższym szczeblu, o czym dyskutowaliśmy.

Również niezmiernie interesująca była wymiana prywatnych poglądów z uczestnikami. Polonia w każdym kraju ma inne doświadczenia i boryka się z innymi problemami, z których mało kto zdaje sobie sprawę. Przez osobiste kontakty wiele się dowiedziałam o specyfice życia w innych krajach i na prawdę warto tę formę wymiany propagować.

Poza tym chcieliśmy nieco poznać Francję i poczuć klimaty Paryża. To miasto każdego dnia mieniło się w słońcu i pokazywało się nam z jak najlepszej strony. Nasi siatkarze zostali akurat mistrzami świata, a myśmy aktywnie promowali Polskę i byliśmy po prostu niesamowicie dumni z naszego ojczystego kraju.

Chciałabym wszystkim organizatorom nie tylko paryskiej mobilności, ale i całego projektu EDI, bardzo podziękować za umożliwienie nam w tak piękny sposób edukowania się i integrowania. Po tym wyjeździe mam wiele przemyśleń i nadzieję, że z tego się coś kreatywnego nie tylko w mojej głowie urodzi. "

Urszula, Niemcy


"Odespałam, zakwasy ustąpiły, pozostały wspomnienia : Paryż - wieża Eiffla - Louvre - Notre Dame - Sekwana - Montmartre - Wersal - itd... - "sztandary" Paryża.

Ale naszą mobilność zapamiętam jako tę, która uczy wiary w siebie i w to, co robimy. Jakby na to nie patrzeć, żywy przykład kariery młodej Polki we Francji, to nie bajka. Wierzę mocno, że nic nie wzruszy mojej wiary w nasze lekcje integracji i w naszą integrację."

Elżbieta, Grecja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz